1. Anvendelse

Disse generelle forretningsbetingelser gælder for salg af varer fra Butik Artefakt til dennes kunder. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er kun gældende, når der handles med forbrugere.

2. Om Butik Artefakt

Butik Artefakt er ejet af Freja Nordentoft (CVR-nr: 35274901). Butikken er beliggende Grejs Bakke 17, 7100 Vejle, og der drives samtidigt salg fra webstedet www.butikartefakt.dk og har følgende e-mailadresse: butikartefakt@gmail.com, hvortil spørgsmål og bemærkninger kan rettes og vi gør vores bedste for at svare hurtigst muligt.

3. Bestilling og ordrebekræftelse

Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på butikartefakt.dk skal du igennem følgende faser:
Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
Indtast dine personlige oplysninger og vælg forsendelses-/betalingsmåde.
Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
For at kunne bestille varer, skal kunden indtaste de af butikartefakt.dk's angivne oplysninger. Bestilling af varer kan kun ske fra butikartefakt.dk, hvor de ønskede varer lægges i indkøbskurven af kunden.
Kunden opfordres til at udskrive disse generelle betingelser.
Alle aftaler mellem Butik Artefakt og kunden indgås på dansk.

4. Priser og betaling

Priser på butikartefakt.dk er i danske kroner, og totalbeløb bliver angivet inklusiv dansk og andre danske afgifter.
Butikartefakt.dk opdateres løbende og alle priser er dagspriser. Butik Artefakt kan løbende ændre disse, men naturligvis ikke for så vidt angår allerede bestilte varer.
Som betalingsmiddel kan anvendes: Dankort, VisaDankort, e-Dankort, Visa, mobilepay
Beløbet for varerne trækkes først fra kundens konto, når varerne afsendes fra Butik Artefakt til kunden. Fakturaen du modtager på mail indeholder oplysninger om datoen for varens afsendelse, det totale beløb som opkræves hos kunden, samt hvilket betalingskort, der anvendes som betaling. Fakturaen skal anvendes ved returnering eller reklamation.
Butik Artefakt kan aldrig trække et større beløb, end det kunden har godkendt ved bestillingen. Betalingssystemet er godkendt af PBS og er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg. Dette betyder blandt andet, at de oplysninger kunden afgiver i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved kryptering og kun kan læses af PBS. Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre gemmes ikke i forretningens systemer. Butik Artefakt opkræver ikke gebyr fra kunden for betalingstransaktionen.

5. Levering / Afhentning

Kunden vælger ifbm. køb om varerne skal sendes til GLS pakkeshop eller afhentes ved vores butik i Vejle. Ved omdeling leveres pakken til den specificerede adresse, hvis der tages imod pakken. Den normale leveringstid er 2-4 arbejdsdage, fra den dag kunden har gennemført betalingen, og ordrebekræftelsen er afsendt af Butik Artefakt. Afhentes pakken ikke i pakkeshoppen, returneres pakken til Butik Artefakt, og købet betragtes som fortrudt. Beløbet refunderes, men portoen refunderes aldrig.
Forsendelser sker med GLS. Butik Artefakt er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes forhold hos GLS og eller andre forhold uden for Butik Artefakt's kontrol, med mindre andet følger af dansk rets almindelige bestemmelser.

Hvis man i forbindelse med købet vælger selv at afhente, skal dette ske inden 10 dage medmindre andet er aftalt.

6. Fortrydelsesret

Skulle du fortryde dit online køb hos Butik Artefakt  har du 14 dages fuld returret. Butik Artefakt refunderer det fulde beløb minus forsendelsesomkostning, hvis varen er købt online. Kontakt os på mail butikartefakt@gmail.com hvis du ønsker en returlabel tilsendt på mail, koster 39kr. som fratrækkes returbeløbet når vi modtager returforsendelsen. Venligst kontakt Butik Artefakt før returnering for nærmere aftale – via telefon eller e-mail.

Butik Artefakt modtager ikke forsendelser, som er sendt pr. efterkrav.
Ved evt. returnering af varer, skal kopi af faktura altid vedlægges.

Hvis Butik Artefakt får en forsendelse retur, som følge af at den ikke er blevet afhentet i pakkeshoppen, betragtes dette som en gyldig returnering.
Endvidere kan fortrydelse finde sted, ved at modtagelse af varen nægtes.

7. Reklamationer

For nyproducerede varer, har kunden to års reklamationsret, at regne fra kundens modtagelse. Kunden kan således ikke påberåbe sig eventuelle fejl, der måtte vise sig mere end to år efter varens levering. Eventuelle fejl og mangler skal, uanset ovenstående, for at være berettiget, gøres gældende inden rimelig tid, efter at kunden har konstateret manglen ved varen. I tilfælde af reklamation: kontakt venligst Butik Artefakt.

Butik Artefakt refunderer rimelige forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Såfremt kunden i forbindelse med en reklamation returnerer varen, skal dette ske til Butik Artefakt på den i pkt. 2 angivne adresse. Kunden skal i forbindelse med returneringen vedlægge en beskrivelse af fejlen, samt en kopi af fakturaen.
Såfremt reklamationen er rettidig og berettiget, vil kunden modtage en ny identisk vare med det samme. Lagerføres den pågældende vare ikke, vil Butik Artefakt ophæve købet så kunden får pengene retur.
Reklamationen omfatter ikke fejlagtig håndtering eller -efterbehandling af varer. Dette vurderes i den konkrete sag.
En håndtering opfattes som korrekt, såfremt den er foregået efter de på varen oplyste anvisninger.
Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

8. Personoplysninger

Butik Artefakt behandler kundens persondata i overensstemmelse med persondataloven. Kunden kan kontakte Butik Artefakt, såfremt der ønskes oplysninger om, hvilke data, der behandles om kunden, eller hvis oplysningerne ønskes slettet eller korrigeret.
Oplysninger om kunden benyttes kun af Butik Artefakt til opfyldelse af kundens bestilling af varer og til at informere om eventuelle problemer vedrørende leverancen. Helt konkret vil de faktuelle oplysninger være kundens navn, adresse, telefonnummer, evt. mobil nummer, e-mail adresse, land, varer samt korttype.
Alle personoplysninger transmitteres krypteret.
Butik Artefakt videregiver i intet tilfælde kundens oplysninger til tredjemand, og Butik Artefakt er underlagt tavshedspligt i forhold til de fra kunden modtagne oplysninger. Butik Artefakt opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men de opbevares på en sikret server. Denne opbevaring eksisterer i 5 år, alene pga. bogføringsloven, da denne stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriel i 5 år.
Ansvarlig for at disse forhold bliver overholdt er Butik Artefakt v/ Freja Nordentoft.
Der anvendes sessioncookies under ordre-afgivning. Disse slettes automatisk ved ordreafslutning, eller -afbrydelse.
Butik Artefakt forbeholder sig retten til, at udsende nyhedsbreve til handlende på Butik Artefakt, der har givet deres samtykke hertil ved købets afslutning, jf. Markedsføringslovens § 6. Denne tjeneste kan til enhver tid frameldes.

9. Diverse

Spørgsmål vedrørende levering, betaling mv. kan ske pr. e-mail til butikartefakt@gmail.com eller på hverdage mellem kl. 9-15 på telefonnummer: 61782203.
Hvis nogen del af disse generelle betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af disse generelle betingelser.

10. Forbehold

Butik Artefakt tager forbehold for udsolgte varer, samt for eventuelle prisfejl.